środa, 17 listopada 2021

Niewinny - Graham Moore


Tym razem wpadła w moje ręce książka "Niewinny" autorstwa Grahama Moore'a, dzięki której zainteresował mnie system prawny w USA. 

Treść powieści kręci się cały czas wokół jednego werdyktu ławy przysięgłej oraz przysięgłych. Czytając miałam wiele wątpliwości, co do poprawności wydawanych osądów. Bobby Nock zostaje oskarżony o morderstwo swojej uczennicy o imieniu Jessica. Czarnoskóry oskarżony i biała ofiara, której ciała nie odnaleziono. Kim jest Bobby Nock - ofiarą czy mordercą? Zwykli obywatele mają podjąć decyzję, czy jest winny. Zamknięci i odosobnieni, przez kilka miesięcy dyskutują o winie lub niewinności oskarżonego, mając do dyspozycji jedynie to, co usłyszą na sali sądowej. Akcja książki dzieje się w roku 2009 oraz w czasach obecnych. 

Czytało się bardzo dobrze. Treść powieści dynamiczna z niewiarygodnymi zdarzeniami oraz zakończeniem, jakie nie przyszło mi do głowy, choć gdzieś w pobliżu błądziłam myślami. W sam raz na jesienno-zimowe wieczory.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz