niedziela, 20 września 2015

"Kroniki Nieciosanego Tronu. Miecze cesarza" Tom. 1 - Brian Staveley


"Miecze cesarza" autorstwa Briana Staveley'a, to napisana z rozmachem pierwsza część cyklu "Kronik z Nieciosanego Tronu". To debiut roku w kategorii fantasy, wybrana jako jedna z najlepszych książek fantasy w plebiscycie Goodreads Choice Awards.

Ginie Cesarz Annuru, nie wiadomo kto jest mordercą. Jego dzieci, córka Adare, oraz dwaj synowie - Kaden i Valyn rozrzuceni są po świecie. 
Adare po śmierci ojca zostaje ministrem finansów, na wyłączne życzenie ojca. Stara się dobrze wykonywać swoje obowiązki.
Kaden, który jest dziedzicem Nieciosanego Tronu pobiera od ośmiu lat nauki od mnichów w górskim klasztorze. Ciężka szkoła, kąpiele w przeręblu, bicie do krwi, głodówki itp.
Valyn przebywa w elitarnej jednostce, w Ketralu, gdzie odbywa trudny trening a przed nim ostatnia, niebezpieczna Próba Hulla.  
Każde z nich podąża własną drogą, walczą by pozostać przy życiu oraz próbują się dowiedzieć, kto zamordował ich ojca. Czy im się uda? Czy zemszczą się na oprawcy ojca?

Fantastyka nie jest moim ulubionym gatunkiem literackim i szczerze miałam spore wątpliwości, czy uda mi przeczytać do końca. Okazało się jednak, że książka mnie zachwyciła. Autor przeniósł mnie w tajemniczy, groźny, intrygujący świat pełen ciekawych postaci, mnisi - wojownicy, kapłani śmierci, elitarni żołnierze, członkowie cesarskiego rodu. Świat stworzony przez  Briana Staveley'a, to świat wielu krain, mórz, gór z fascynującymi opisami. Aż chce sie czytać, aż żal jeśli musimy książkę wypuścić z ręki. Gorąco polecam i oczekuję na kolejny tom kronik.

Pragnę podziękować Wydawnictwu Rebis za udostępnienie mi książki.



4 komentarze:

  1. Kolejny tom w 2016 roku :)
    A książka zacna.

    OdpowiedzUsuń
  2. hm.... jeśli fantastyka nie jest Twoją ulubioną lekturą to nieźle Ci wyszło. Ja dla odmiany jestem wielbicielem fantastyki i z rozkoszą sięgnę po to wydanie , gdybyś tej dziedzinie mogła poświęcić więcej miejsca na swoim blogu to z pewnością będę kontent. Nie lubię seriali , poczekam więc z lekturą na drugi tom.
    W 100% skorzystam i dzięki za zajęcie się moim ulubionym gatunkien, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń