czwartek, 31 marca 2016

"Zmiennokształtna" - Julia Kail


"Zmiennokształtna" autorstwa Julii Kail trafiła w moje ręce, ponieważ zafascynowała mnie okładka książki, zmysłowa i magiczna. Tytuł niejednoznaczny i nietuzinkowy. Uznałam, że zawartość będzie równie pociągająca.

Główna bohaterka to Kate Seelow, mieszkająca w Kanadzie w Forest Haven. Życie niespełna 16 letniej Kate upływa spokojnie, niczym szczególnym się nie wyróżniając. Ma kilku znajomych: Ethana, Lucasa (w którym potajemnie się kocha), Colina, Doug'a oraz Angel. Łączy ich jedno, każdy posiada tatuaż na prawej łopatce, Kate natomiast ma tatuaż po środku pleców ... w miejscu, gdzie aniołom wyrastają skrzydła. Rodzina Kate nie tak dawno przeżyła tragedię, jej starszy o cztery lata brat Will zaginął, a jego zaginięcie nie zostało wyjaśnione. Krótko przed szesnastymi urodzinami nasza główna bohaterka zaczyna wyraźnie słyszeć głosy, niewiadomego pochodzenia. Informuję o tym mamę, która zdenerwowana informuje, że adoptowali ją i brata Willa wiele lat temu. Cały świat Kate zostaje wywrócony do góry nogami. Zwołuje swoich przyjaciół i przy pomocy znalezionego wcześniej wisiorka przedstawiającego smoka z Wyspy Kalipso, wszyscy przenoszą się w jednej chwili w nowe, nieznane miejsce, gdzie poznają Dejmosa i Fobosa, synów mitycznego Aresa...

"Zdenerwowałam się. Działałam czysto instynktownie. Wygięłam prawą dłoń w szpon. Po chwili trzymałam kulę ognia. Jak to zrobiłam? Nie mam zielonego pojęcia. Wiedziałam jedno: byłam zdenerwowana jak nigdy, a przede mną stał wróg. Skupiłam się i wystrzeliłam słup ognia w Fobosa, jednak ten tchórz zniknął, nim atak w ogóle do niego dotarł. Płomienie rozpadły się w małe cząsteczki energii i zniknęły."

Powieść pełna jest barwnych postaci: wilkołaki, wampiry, greccy bogowie.  Inna rzeczywistość. Szczególnie zadowoleni będą sympatycy fantasy. Wartka akcja, nie pozwalająca momentami na zaczerpnięcie powietrza. Przeczytajcie. To fajna opowieść o młodej dziewczynie poszukującej swojej tożsamości.

Dziękuję Wydawnictwu Novae Res za udostępnienie mi książki.



3 komentarze:

  1. Okładka książki rzeczywiście jest zmysłowa :) Nie jestem fanką książek fantasy ale ta pozycja wydaje się ciekawa. Może w wolnej chwili się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. okładka obiecująca , mam nadzieję , że treść również. Lubię ten gatunek , przeczytam z pewnością , pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń