środa, 11 maja 2016

"To skomplikowane. Julie" - Jessica Park


Książki dla młodzieży to niekoniecznie mój przedział wiekowy. Kiedy jednak otrzymałam tę powieść do zrecenzowania, ucieszyłam się mogąc znów przenieść się w czasy, kiedy życie było zdecydowanie bardziej ekscytujące.

Główna bohaterka Julie to sympatyczna absolwentka liceum w Ohio, rozpoczynająca studia w Bostonie. Pełna zapału przyjeżdża do Bostonu, udaje się pod umówiony adres , gdzie powinno znajdować się mieszkanie, które wynajęła, a tu niestety zamiast mieszkania restauracja serwująca burrito. Nie znając miasta, ani nikogo w Bostonie dzwoni do mamy. W końcu kto jak kto, ale mamy w takich sytuacjach są niezastąpione. Tak było i tym razem. Mama przypomina sobie, że w Bostonie ma przyjaciółkę z czasów studenckich Erin Watkins, która przyjmuję Julie pod swój dach. Rodzina Watkinsów jest nieco udziwniona: córka, 13-letnia ekscentryczna Celeste, o wyjątkowej inteligencji nie rozstająca się z kartonowym modelem brata Finna (nieobecnego w domu), syn Matt - student, geniusz matematyczny oraz rodzice, ojciec Roger badacz w Laboratorium Oceanografii Mikrobowej i matka Erin wykładowca na Harvardzie. Rodzice, którzy są wiecznie nieobecni w domu. Każdy z nich posiada swoje tajemnice, a problemów z którymi się borykają jest co niemiara. Na pozór nic nie znacząca Julie staje się dla rodziny Watkinsów kimś szczególnie ważnym. Rodzina nie wygląda na szczęśliwą, choć każdy z osobna jest bardzo sympatyczny i trudno ich nie polubić. Zakochuje się w jednym z braci - Finie - mimo, iż jest osiągalny wyłącznie na czatach. 

Fabuła powieści lekka i przyjemna, przy której niejednokrotnie śmiałam się, choć trudno odmówić jej głębi treści. Czyta się jednym tchem, natrafiając na co rusz nowe niespodzianki. Powieść pozbawiona na szczęście scen erotycznych w co drugim rozdziale, zatem ze spokojem można ją polecić młodzieży. Ta książka jest po prostu smaczna, a jej autorka "odwaliła" kawał dobrej roboty. Z przyjemnością przeczytam kolejną powieść Jessici Park.

O autorce niestety nie znalazłam żadnych dokładniejszych informacji, poza tym, że to "bestsellerowa autorka "New York Timesa". Kiedy nie pisze, pasjami przegląda Facebooka i wymyśla nowe sposoby na pyszne frappucino".

Wydawnictwu Znak serdecznie dziękuję za udostępnienie mi książki.





2 komentarze:

  1. Ja nastolatką już dawno nie jestem, ale lubię od czasu do czasu sięgnąć po lekturę z tego przedziału wiekowego :)

    OdpowiedzUsuń