środa, 27 lipca 2016

"Sułtanka Kösem.Czarna Królowa" cz. 2 - Demet Altınyeleklioğlu


"Sułtanka Kosem. Czarna Królowa" część 2, tak się złożyło, że zaczęłam czytać od drugiej części, co o dziwo nie popsuło mi przyjemności czytania. To powieść na podstawie której powstał serial "Wspaniałe stulecie", w mojej ocenie dużo lepsza od serialu. 

Powieść opowiada losy Anastazji, która przybiera imię nadane przez sułtana Ahmeda I - Mahpeyker. Za cel stawia sobie, by zostać sułtanką. Z nałożnicy do królowej, nie ona pierwsza, nie ostatnia. Niby bajka o Kopciuszku, żyli długo i szczęśliwie, czy aby na pewno? Zamiast rodzić sułtanowi chłopców, rodzi dziewczynki, a w pobliżu "czai" się pierwsza żona sułtana - Mahfiruz z dwoma pretendentami do tronu. Różnica między Mahfiruz a Mahpeyker to jak lód i ogień. Jedna wydaje się być sułtanowi "zimną rybą", druga rozpala go w kilku słowach. Jak skończy się historia Czarnej Królowej? Przeczytajcie koniecznie, czyta się lekko i przyjemnie. Co do faktów historycznych, hm... nie wiem, nie sprawdzałam, na ile książka jest wiarygodna. Powieść pełna intryg, mająca po trochu z kryminału, romansu i powieści historycznej. 

Autorka Demet Altınyeleklioğlu urodziła się w Ankarze. Ukończyła Wydział Politologii Uniwersytetu Ankarskiego oraz Wyższą Szkołę Dziennikarstwa. Pierwszą książkę opublikowała w 2009 roku.

Dziękuję Wydawnictwu Wielka Litera za udostępnienie mi książki.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz