poniedziałek, 22 lutego 2016

"Maja w ogrodzie" - Maja Popielarska


Maja Popielarska - urocza, uśmiechnięta, kobieca - tak ją własnie odbieram po wielu latach oglądania programów z nią w roli głównej. Kiedy zobaczyłam książkę jej autorstwa, wiedziałam, że będzie się ją świetnie czytało. W mojej biblioteczce mam kilka książek/poradników ogrodniczych, ale z nich nie korzystam, nie da się.
Maja Popielarska podzieliła swą książkę na dwie części, pierwsza Wiosna/Lato oraz druga Jesień/Zima. Każda z części zawiera rozdziały, ułożone w taki sposób, by można było z łatwością odnaleźć to, czego szukamy. Ponadto jest tu zachowana pewna chronologia. Na przykład w rozdziale pierwszym: Narodziny domu, Rozsada, w rozdziale drugim: Pierwsze ożywienie, Cięcie - zabieg konieczny, A może coś nowego - Kupujemy i sadzimy itd. Treść jest bardzo dostępna, wszystko zrozumiałe, nawet dla takiego laika jak ja. Nie spotkałam się po dziś dzień z książką o tematyce ogrodniczej, w której wszystko byłoby dla mnie zrozumiałe, najczęściej musiałam przeszukiwać inne publikacje. Maja Popielarska pewnie zdając sobie sprawę z problemów, jakie miałam ja oraz inni wcześniej, w swojej książce zawarła wszystko. Jeśli tylko nasuwało mi się jakieś pytanie, zaraz znajdowałam odpowiedź. Dowiedziałam się tylu ciekawych rzeczy, że chcąc nie chcąc niebawem stanę się ekspertem ;-), a wszystko dzięki pomysłowości i wiedzy Mai Popielarskiej.
Książka wydana przez Wydawnictwo Zwierciadło, stron 400, a wypełnione oprócz mądrej treści, pięknymi kolorowymi zdjęciami, czcionką czytelną, a okładka - grubiutka i mięciutka, jak kaczuszka :).
Polecam tym, co posiadają ogrody i nie tylko. Książka idealnie nadaje się na prezent. Pełna satysfakcja z posiadania jej.

Dziękuję Wydawnictwu Zwierciadło za udostępnienie mi tej ciekawej pozycji.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz